حل تمرین فارسی ششم/فصل دوم،درس چهارم: داستان من و شما

فارسی ششم ، صفحه ی ۳۴

درک مطلب 

۱. مقصود از “آواهای دلنشین” و “نغمه های مهربانی ” چیست؟

جواب ۱: لالایی مادران و ترانه های کودکانه ای که پدر ومادر ازابتدا برای کودکشان می خوانند.

۲. چرا زبان موجودی زنده معرفی شده است ؟

جواب۲: چون هیچ وقت ثابت نبوده و درطول زمان دچار تغییر و تحول شده درست مانند یک موجود زنده.

۳.شما چه راه هایی را برای نگاهبانی از زبان فارسی پیشنهاد می کنید؟

جواب۳: اینکه شکل املایی  صحیح و تلفظ درست هر کلمه را به کار ببریم. کاربرد اصطلاحات در جای مناسب خود را یاد بگیریم.و از کلمات بیگانه در زبان فارسی کمتر استفاده کنیم.

۴.به نظر شما زبان فارسی چه نقشی در وحدت و یکپارچگی ملت ایران دارد؟

جواب۴:چون زبان فارسی بخشی از هویت ملی و فرهنگی ماست  و تاریخ و فرهنگ ما با زبان فارسی گره خورده است. زبان فارسی شناسنامه وسند شناخت همه ی ما در هر جا که باشیم است .

صفحه ی ۳۶

حکایت 

دوکس ، رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند .یکی آنکه اندوخت و نخورد و دیگر آنکه آموخت و نکرد .

علم چندان که بیشتر خوانی/ چون عمل درتونیست نادانی

نه محقق بود نه دانشمند / چارپایی بر او کتابی چند

آن تهی مغز را چه علم و خبر / که بر او هیزم است یا دفتر

_ از نظر سعدی دانشمند واقعی کیست؟

جواب :دانشمند واقعی کسی است که آنچه که می خواند را واقعا یاد می گیرد و به آن عمل می کند.

حتما ببینید

حل تمرین فارسی نهم/فصل آزاد،درس پنجم:درس آزاد

فارسی نهم ، صفحه ی ۳۲ شماره ی ۹ ماندگار در آن زمان دوچرخه داشتم …

error: Content is protected !!