حل تمرین علوم هشتم|درس چهارم:تنظیم عصبی

حل تمرین علوم هشتم|درس چهارم:تنظیم عصبی

فعالیت 29

روی صندلی بنشینید و یک پای خود را روی پای دیگر بیندازید. با یک چکش پلاستیکی ضربه ای به زیر زانو وارد کنید تا پاسخ انعکاسی را ببینید.

زانو به ست بالا پرتاب می شود.

اطلاعات جمع اوری کنید صفحه 30

با مراجعه به منابع معتبر درباره نقش هریک از فعالیت های غیرارادی مانند پلک زدن، عطسه، سرفه و… اطلاعاتی را جمع آوری و نتایج را به کلاس گزارش کنید.

پلک زدن: زمانی که پلک می زنیم ترشحاتی شامل مخاط و چربی از گوشه ی چشم آزاد شده که از خشکی و عفونت چشم جلوگیری می کند.

عطسه: برای خروج مواد مضر مثل باکتری ها ، ویروس و … از بدن توسط دهان و بینی صورت می گیرد.

سرفه: برای خروج مواد مضر و عوامل  خارجی مثل ویروس ها از بدن توسط دهان صورت می گیرد.

سکسکه: یک انقباض ناخودآگاه در عضلات دیافراگ و عضلات بین دنده ای است که یک علامت حساب می شود و نه یک بیماری. سکسکه طولانی مدت می تواند نشان دهندۀ یک بیماری پنهان باشد .

گریه: در واقع ناشی از بروز احساسات و همدردی با دیگران است . همچنین می تواند برای خروج مواد مضر از بدن باشد.

 

اطلاعات جمع اوری کنید صفحه 33

دربارهٔ یاخته های پشتیبان در بافت عصبی از منابع معتبر، اطلاعاتی را جمع آوری، و نتایج آن را درکلاس ارائه کنید.

بیشترین مقدار یاخته ها در بافت عصبی مربوط به بافت پشتیبان است که مهم ترین کارشان تولید غلاف میلین می باشد. غلاف میلین یک سلول پشتیبان است که دور رشته  عصبی یک سلول عصبی به طور لایه لایه لایه می پیچید  و سرعت هدایت پیام در رشته  عصبی را افزایش می دهد.

برای کاربردهای دیگر آن ها می توان از بین بردن میکروب ها ، پشتیبانی و تغذیه سلول های عصبی را نام برد.

حتما ببینید

حل تمرین پیام‌های آسمان نهم/ درس دوازدهم: جهاد

پیام‌های آسمان نهم: فعالیت کلاسی صفحه 134 در آیه بالا خداوند جهاد را به یک …

error: Content is protected !!