حل تمرین مطالعات اجتماعی ششم/ درس چهاردهم: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت

مطالعات اجتماعی ششم: فعالیت صفحه 71

فعالیت 3:

فکر کنید و چند شیوه‌ی خوب و جالب برای پر کردن اوقات فراغت پیشنهاد کنید که کمترین هزینه و امکانات را نیاز داشته باشد.

ورزش کردن در خانه، عضویت در کتابخانه و مطالعه کتاب، درست کردن کاردستی با اشیای دور ریختنی

 

مطالعات اجتماعی ششم: فعالیت صفحه 72

فعالیت 4:

گفت‌وگو کنید: به نظر شما استفاده‌ی زیاد از بازیهای رایانه‌ای ممکن است چه ضررهایی داشته باشد؟

باعث آسیب رسیدن به حافظه و ذهن فرد می‌شود. ممکن است چشمان فرد ضعیف شود. در اثر تحرک کم فرد دچار تنبلی و ضعف بدنی می‌شود.

 

فعالیت 5:

با پدربزرگ یا مادربزرگ یا یک نفر از افراد سالخورده‌ی فامیل مصاحبه کنید و از او بخواهید درباره‌ی چگونگی گذراندن اوقات فراغت در گذشته برای شما صحبت کند. گفته‌های او را بنویسید و به کلاس بیاورید.

همنشینی با دوستان و اقوام، بازی با بچه‌های هم محله‌ای، بازی‌هایی مثل: خاله بازی، سنگ کاغذ قیچی، و…

 

فعالیت 6:

نام چند بازی محلی را از بزرگترها پرس‌وجو کنید و چگونگی انجام دادن آن را در کلاس تعریف کنید و نمایش دهید.

اسم و فامیل، هفت سنگ، سنگ کاغذ قیچی و …

 

مطالعات اجتماعی ششم: فعالیت صفحه 73

فعالیت 7:

به چند گروه تقسیم شوید و همفکری کنید. در محل زندگی شما چه امکانات عمومی برای گذران اوقات فراغت وجود دارد؟ پرس‌وجو کنید و نام و نشانی آنها را بنویسید.

کتابخانه، کانون پرورش فکری نوجوانان 

 

فعالیت 8:

فرض کنید قرار است مسئولین شهری یا روستایی در محل زندگی شما امکاناتی برای گذراندن اوقات فراغت نوجوانان فراهم کنند واز شما خواسته‌اند اظهارنظر کنید. چه پیشنهادهایی می‌دهید؟

برگزاری کلاس‌های آموزشی، ایجاد باشگاه ورزشی، کتابخانه، فضای سبز

 

مطالعات اجتماعی ششم: فعالیت صفحه 74

فعالیت 9:

به‌طور گروهی ، کاربرگه‌ی شماره‌ی 18 را درباره‌ی آداب و مقررات برخی مکان‌های عمومی گذران اوقات فراغت، کامل کنید.

حتما ببینید

حل تمرین زبان انگلیسی نهم/ Lesson3: Festivals and Ceremonies

زبان انگلیسی نهم: Find it صفحه 57     زبان انگلیسی نهم: Reading, Speaking, Listening …

error: Content is protected !!